A mai fiatalság egyik legkedveltebb kikapcsolódási formája a videojátékozás. Igen változatos a kínálat a játékok terén – ezúttal a 2018-as Among Us-ról szeretnék szót ejteni.
Mivel is kezdenénk, ha nem a történelmével? – Ami valljuk be, egész különös.
A játékot először a Steam felületén láthattuk, 2018. június 15-én. Az InnerSloth általi “social deduction game” (azaz, társadalmi dedukció játék) eleinte nem örvendhetett nagy sikernek, alig játszott vele valaki. Az amerikai fejlesztő cég nagyon csalódott volt, ami persze érthető.
Egészen mostanáig a gamer közösség többsége nem igazán tudott egyáltalán a játék létezéséről. Néhány kisebb streamer azonban elővette, enne köszönhetően pedig mára már nem túlzás azt mondani, hogy az egész világ játszik vele, még olyan nagy alakok is, mint PewDiePie.
Az InnerSloth már bejelentette az Among Us 2-őt 2020 augusztusára, de ezt a következő hónapban törölték is, azzal az indokkal, hogy inkább ezzel a játékkal szeretnének foglalkozni.
A játék alapvető helyszíne egy űrhajó, ami ismeretlen okból elromlott. A játékosok száma maximum 10 lehet. A többség célja az, hogy megjavítsa az űrhajót: ők az úgynevezett “Crewmate”-ek. Azonban, van 1-3 játékos, akik megkapják az “Impostor” címet. Az ő feladatuk szabotálni, és megölni azokat, akik javítják a hajót. Ha sikerül megölni elegendő számú játékost, automatikusan nyernek. Természetesen, az Impostorok dolga nem éppen könnyű, rengeteg tényező van, ami megnehezíti a feladatot, és fokozza a hangulatot. Ilyenek például a sejtelmes zenék, az, hogy nem teljesen látjuk be a teret, vagy a szabotálások. A Crewmate-ek többféleképpen is nyerhetnek, például ha az összes feladatot megcsinálják azelőtt, hogy az Impostor megölné őket, esetleg rájönnek, hogy kik ők, és kiszavazzák őket. Miután megöltek egy játékost, szellemként fent marad a hajón, és – szerepétől függően – vagy tovább csinálja az elmaradt feladatokat, vagy szabotál.
A játék lehetőséget ad arra, hogy idegenekkel, vagy akár baráti társasággal is játszhassunk. Véleményem szerint az utóbbi sokkal viccesebb. Mivel nem lehet látni, hogy a többi játékos milyen szerepet is kapott, így mindenki automatikusan gyanús, ebből rengeteg érdekes szituáció születhet. A meccsek személyre szabhatóak: meghatározhatjuk például, hogy mennyi feladatot kell teljesítenie a játékosoknak, és azt is, hogy milyen gyorsak legyenek a Crewmate-tagok és az Impostorok. Az egyetlen, amit a játék sorsol, az az, hogy ki milyen szerepet kap.
Kis apróságokra is számíthatunk, például, hogy a fejlesztők különféle, úgynevezett ’skineket’ és kisállatokat is adtak a játékhoz, amik persze fizetősek, de egyáltalán nem drágák, mint önmagában a játék sem. A Steamen mindössze 5 euróba kerül, a mobilos verziók egyelőre ingyenesek, ennek következménye a néhány reklám, amiket a töltőképernyő ideje alatt kapunk.
Szerintem a játék összességében kiváló, ha szeretnétek kikapcsolódni a barátaitokkal, fejleszteni akarjátok a stratégiai képességeiteket, vagy egész egyszerűen csak unatkoztok.
Ha kedvet kaptatok hozzá, mindenképp nézzétek meg előtte az előzetest, hogy jobban átlássátok a játékot:
Ti már játszotok vele? Mik a tapasztalataitok?